Nails, done!

Blev klar nu, haha segt! Gick helt okej, inte så snyggt som jag egentligen hade velat haft det. Men men, första gången behöver det ju inte vara dösnyggt.

Började med att ta bort gammalt nagellack

Tog bort smuts under naglarna, tryckte ner nagelbanden och filade naglarna

Började med den första till vänster som en basfärg

Var väldigt svårt att måla med den ljusrosa penseln, den var för "hård" så det krävdes flera flera lager innan den täckte helt.
Och ni som tänker "åh nej jag målade utanför" och sitter sedan och acetonar bort det som kommit utanför, det är onödigt. Måla utanför bäst fan du vill, för nagellack ska inte fästa på hud, alltså åker det bort efter du tvättat händerna ett par gånger. (Varmt vatten = bättre)

Tog den mörkare rosa och duttade små prickar (snyggare ojämnt!) på naglarna.

Efter de rosa prickarna tog jag den svarta och målade lite random runt, ta hjälp av någon leopard-google-bild så löser det sig. :)
Resultat:

Drog på två-tre lager top-coat för att det ska hålla riktigt länge!

Det som är bra med leopardmönstrade naglar är att man inte behöver vara så noga! "Eh va?" kanske ni säger, men eftersom leopardmönstret är så himla "ojämnt" och random så är det bara att kludda på, det ända du behöver är egentligen nagellack och en tandpetare. Så, jag säger alltså att det är väldigt lätt, och inte så pilligt som man tror. Och det kommer från mig som har en usel vänsterhand (är högerhänt). Dock blev det lite svårare då mitt svarta nagellack var på dödsstigen, ni vet när nagellacket är "kladdigt" som tuggummi, det blir små trådar överallt och det är omöjligt att måla med? Ja, nästa gång får jag se till att jag använder en ny svart och då kommer jag nog göra mönstret på lösnaglar då det är lite lättare.
Jasmine.


Kommentarer
Postat av: nellie

satan vad snyggt :o

2009-12-07 @ 17:02:48
URL: http://nelliealexiaa.blogg.se/
Postat av: Issa

sjukt syggt!

2009-12-08 @ 15:46:23
Postat av: Carolina Moberg

Snygggt! ;D<3

2009-12-08 @ 20:13:57
URL: http://enblondinibrunthar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0