Damn those nails

Satt och pillade med en snygg design på lovet, gjorde några prover på lösnaglar och ja nu bestämde jag mig för att föra över konstverket på naglarna.. Woho... Så jag bad My hjälpa mig. Here u go;

Detta är vad du behöver;
Tandpetare/såna längst till vänster (du fäster ytterst lite häftmassa längst ute i toppen på en av de två du ska ha)
Strass-stenar
Svart nagellack, det bästa kommer från Mavala.
Nagellim
Nagelfil
Så börjar du;
Börja med att ta bort gammalt nagellack, fila till dina naglar/lösnaglar lite "fyrkantigt" - you know what I mean. När du är klar, skölj händerna så bommul som fastnat eller liknande åker av innan du börjar måla naglarna.
När du gjort det, måla ett lager baslack innan du använder det svarta. Låt det torka och då kan du börja med det svarta.
När det torkat kommer vi till det lite svårare.. Det kan bli ganska pilligt. (Därför bad jag My hjälpa mig) Lägg nagellackslimmet som en "french manicure" över nageltippen. Ta sedan ena tandpetaren (med litelite häftmassa längst ute på toppen) och lirka upp en strass sten. Lägg den där den ska vara och ta andra tandpetaren och pilla av stenen från häftmasse-tandpetaren.
Fortsätt så och tillslut har du dessa naglar;

Glöm inte
att lägga lite extra nagellim ovanpå, så du är säker på att strassstenarna sitter :') (Hoppas ni fattade, om ni inte gör så kan vi säkert ordna en video)
Jasmine.


Kommentarer
Postat av: annie bananie

ÅH :D nice price

2009-11-03 @ 16:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0