När jag väl håller på..

Så tänker jag ladda upp bilder från när jag målade Carolinas naglar. Hon har alltså.. Skitsnygga naglar naturligt, det ser nästan ut som lösnaglar. Lucky her! =)
Såhär gör du "Hawaii"-naglar:

Började med en gul bas, tog några lager så jag var säker på att det skulle vara lysande gult. Sen använder jag en liten avklippt bit disksvamp, som jag använder till att dutta oranget över nästan halva nageln. Låt det torka och ta sedan röd och dutta väldigt lite i tipparna. Då får man den här "skiftnings"-känslan på naglarna. Det var steg ett, inte så svårt va? :)

Nu kommer vi till det lite mer avancerade, Blommor. Enligt mig så är det oerhört lätt bara man kommer igång, så ge inte upp :) Vi tar detta med blommer med lite paintbilder, lättare för mig att förklara så.
Så gör du blommor:

Du lägger fem "prickar" så som jag gjort med rosa på vänstra bilden. Sedan tar du en vanlig spetsig tandpetare och "drar"(som jag visat med gult) den rosa pricken in mot mitten (gröna pricken är mitten alltså). Så gör du med varje rosa prick, så blir det som på högra bilden. Enkelt och det går väldigt snabbt när man väl kommit igång!

Sedan var jag nästan klar med Carolinas naglar, men jag la till några gröna blad bredvid blommorna. Tyvärr tog jag ingen bild på det. Men om det här med blommor var lite svårt att förstå, så kan jag säkert fixa en video på det senare ;)
Jasmine.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0